måndag, april 29

En tur till revinge

Igår passade jag och min kära sambo karl att åka ut till revinge med våra hundar. Massor av lek och stoj men samtidigt lite träning mer Ettra som hon verkligen gillade. Maja däremot föredrog att ligga och snosa i en håla i gräset.

Dock så blev inte avslutningen på utflykten så som jag hade velat då en idiot till hundägare störtade in med sina hundar så att Maja fick spel. Dock så bet hon ingen men hon cirkulerade runt dem och fick ta emot en spark i huvudet från den uppspelta ragatan därpå jag fick frispel. INGEN RÖR MIN HUND!
När jag äntligen, efter en massa utbytande av förolämpningar och ett hot om polisanmälan från hennes håll, kunde ta med mig Maja därifrån så hör jag hur något kommer dundrande emot och och hur tanten skriker. SMACK! Så sitter där en borderterrier i nacken på Maja som jag utan att tveka tar tag och och kastar iväg. Nu var det min tur med hot om polisanmälan samtidigt som Karl skriker till henne att vissa borde kanske tänkt två ånger innan  de skaffade hundar. sedan körde vi hem.

Nu i efterhand så kan jag tänka att det var bådas fel att det blev som det blev. Dels för att jag hade mina hundar lösa fast jag innerst inne vet att Maja inte klarar av det riktigt. Sedan är det också tantens fel att hon bara rusar fram mot oss när hon tydligen hade sett att vi hade våra hundar lösa. Revinge är rätt så stort och då kan jag ju tycka att man hade kunnat gå en annan väg om nu ens hundar inte kan hanteras.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar